Tietosuojaseloste

Tässä tietosuojaselosteessa kuvataan, miten Josefiinan aitta (”Josefiinan aitta” tai ”rekisterinpitäjä”) käsittelee henkilötietoja: mitä henkilötietoja keräämme, mihin tarkoituksiin henkilötietoja käsitellään ja mille tahoille henkilötietoja voidaan luovuttaa sekä miten voit vaikuttaa henkilötietojesi käsittelyyn. Tietosuojaseloste antaa tietoa myös velvoitteista, joita noudatamme henkilötietojen käsittelyssä.

Tämä on EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (General Data Protection Regulation tai GDPR:n) ja Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste.

Rekisterinpitäjä

Josefiinan aitta (Y-tunnus: 2439234-4)
Arontie 1
08800 Lohja

Rekisteriasioita hoitava henkilö

Iiris Kosunen
josefiinanaitta@gmail.com

Rekisterin nimi

Josefiinan aitan asiakasrekisteri

Rekisterin käyttötarkoitus

Rekisterin käyttötarkoitus on Josefiinan aitan asiakasrekisterin ylläpitäminen, asiakassuhteen hoitaminen sekä asiakkaiden tilausten käsittely ja arkistointi. Tietoja voidaan käyttää Josefiinan aitan asiakasviestintään ja henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön tuottamiseen verkkopalveluissamme. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä rajoissa. Rekisterin tietoja voidaan käyttää Josefiinan aitan omissa rekistereissä mainonnan kohdistamiseen, luovuttamatta henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. Josefiinan aitta saattaa käyttää asiakas- ja palvelusuhteen ylläpitämiseen yhteistyökumppaneita. Osa rekisteritiedoista saatetaan siirtää yhteistyökumppanin palvelimille teknisten vaatimusten vuoksi. 

Rekisterin sisältämät tiedot

Henkilörekisteri sisältää seuraavia tietoja:
- Asiakkaan tai Asiakkaan yhteyshenkilön etu- ja sukunimi
- Asiakkaan tai Asiakkaan yhteyshenkilön sähköpostiosoite
- Asiakkaan osoittama toimitusosoite

Rekisteriin merkitään ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustoa käyttäessään
sekä kirjautuneena tapahtuva sivuston käyttö.

Tietojen luovutus

Asiakasrekisterin tiedot ovat ainoastaan Josefiinan aitan käytössä. Tietoja ei luovuteta Josefiinan aitan ulkopuolelle eikä siirretä Euroopan Unionin ulkopuolelle, ellei se ole yhteistyökumppanin teknisen toteutuksen varmistamiseksi tarpeellista. 

Rekisteröityneen henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä ellei lainsäädäntö, avoimet laskut tai perintätoimet estä tietojen poistamista.

Tarkastus ja peruutusoikeus

Asiakkaalla on henkilötietolain 26 §:n mukaisesti oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on talletettu. Tarkastuspyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteella rekisterinpitäjän osoitteeseen. Asiakas voi myös peruuttaa myöntämänsä markkinointiluvan koska tahansa. Uutiskirjeen voi perua koska tahansa uutiskirjessä sijaitsevasta linkistä.

Rekisterin suojaus

Rekisteri sijaitsee salasanasuojatuilla palveluilla. Rekisteriä ei luovuteta sivullisille.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 9.2.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti henkilötietolain edellyttämällä tavalla. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu (MasterCard, Visa) sekä verkkopankkimaksut (Aktia, Danske Bank, Nordea, OP, S-Pankki, Säästöpankki).

Josefiinan aitta - maksutavat - Klarna

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Josefiinan aitta yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimituskulut tarjoamillamme toimitustavoilla ovat seuraavat:
Postipaketti - 5,90 €. Voit itse valita lähimmän postin pisteen tai pakettiautomaatin noutopisteeksi.
Posti kotipaketti - 12,90 €
. Saat paketin suoraan kotiovellesi. Jakelusta sovitaan erikseen Postin kanssa.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Tilaukset pyritään pääsääntöisesti toimittamaan 1-7 arkipäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. 

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Myös mahdolliset alkuperäiset hintalaput tulee olla tuotteessa kiinni.

Palautusoikeus ei koske alennustuotteita eikä lahjakortteja. 

Palautus tulee tehdä toimituksen mukana olevalla palautuskortilla. Hyvitämme maksusuorituksen palautetuista tuotteista viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti Klarna Checkout-palvelun kautta pankki- tai laskutilillesi. Luottokortilla tehtyjen tilausten palautukset ohjataan aina samalle kortille. Lahjakortilla tehdyistä ostoksista hyvitetään takaisin käytetty arvo. Pidätämme oikeuden luoda asiakkaalle uuden lahjakortin sekä mahdollisten väärinkäytösten ilmetessä mitätöidä lahjakortilla olevan arvon ja periä asiakkaalta toimituskustannukset ja muut peruuntumisesta aiheutuvat kulut.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen kokoon tai väriin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Posti säilyttää noudettavaa pakettia 7 vuorokautta. Toimituskuluja ei palauteta lunastamattattomasta paketista. Paketti voidaan toimittaa asiakkaalle uusia toimituskuluja vastaan, joiden maksamisesta vastaa asiakas itse.

Reklamaatiot

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti asiakaspalveluumme tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän tulee tehdä viipymättä asiasta reklamaatio Postille.